Birçok ilde çeşitli okullarda öğretmen ve velilere verilen seminerlerde katılımcılar ve lisans öğrenimindeki öğrenciler; Ses Temelli Cümle Öğretimi konusunda değinilen noktaların yöntemdeki sorunlara ışık tuttuğunu, çözüm önerilerinin sıkıntıları gidermede etkili olduğunu ve bu bilgilerin bir kitaba dönüştürülmesine ihtiyaç duyulduğunu dile getirmişlerdir.
Kitaptaki öneri ve uygulamalar; alanda gözlemlenen, öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucu tespit edilen sorunlara yönelik deneysel çalışmalardan elde edilen sonuç ve önerilerdir. Yöntemin doğru uygulanması ve önerilen çözümlerin yerinde, zamanında yapılması; akıcı okuma-okuduğunu anlama becerilerinin gelişimine katkı sağlayacaktır. 2005’ten beri uygulanan Ses Temelli Cümle Yöntemi 2016-2017 yılında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından revize edilerek yöntemdeki ses grupları değiştirilmiştir.
Kitabın birinci bölümünde yapılan değişikliğe uygun olarak ilk okuma yazma öğretimine, ikinci bölümde ilk okuma yazma süreciyle ortaya çıkan sesli okuma ve yazı yazma hataları ile çözüm önerilerine yer verilmiştir.
Çalışmanın alandaki ihtiyacı gidereceği düşünülmektedir.
Doç. Dr. Murat BAŞAR 1966’da Uşak ilinin Eşme ilçesinde doğdu. 1988 yılında eğitimini tamamladıktan sonra çalışma hayatına öğretmenlikle başlayıp Türkiye’nin çeşitli yerlerinde sınıf öğretmeni olarak görev yaptı. 2002 yılında yüksek lisansını, 2011 yılında doktorasını tamamlayan Murat Başar, 2015 yılında doçent unvanını aldı. Birleştirilmiş sınıflarda, normal öğretim yapan köy ilkokullarında, il ilçe merkezlerinde farklı sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel seviyedeki okullarda görev yaptığı deneyimlerini bilimsel yöntemlere uygun olarak akademik çalışmalara dönüştürdü.
Dr. Nurcan ŞENER1977 yılında İstanbul’da doğdu. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini sınıf öğretmenliği alanında tamamladı. 1999 yılından beri Marmara Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Yazarın sosyal bilgiler alanında çoklu zekâ, çoklu zekâ bağlamında empati, okuma yazma çalışmaları, sınıf yönetimi, çocuk gelişimi ve sınıf öğretmenliği alanlarında pek çok ulusal, uluslararası kongre, makale, kitap bölümü ve proje çalışmaları bulunmaktadır.
Dr. Mehmet KARASU1979 yılında Sivas ilinde doğdu. 2001 yılında lisans eğitimini tamamladıktan sonra çalışma hayatına öğretmen olarak başladı. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde sınıf öğretmeni olarak görev yaptı. 2005 yılında yüksek lisansını, 2013 yılında ise doktorasını tamamladı. Millî Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında, program geliştirme sürecinde, kitap yazımı komisyonunda ve çeşitli projelerde görev aldı. Bilimsel, kültürel ve mesleki dergilerde yayımlanmış bildiri ve makaleleri bulunmaktadır.
Bu kitaba yorum yapabilmek için lütfen giriş yapın.
Giriş Yap